annika norlin och jag

"2 steg från paradise" och "Facit" är de två bästa albumen som släppts i sverige. Lyssnar på Säkert!'s otroliga platta. Vill bara skrika för att jag varken vet ut eller in.

En timme tar en vecka här
Slå mig så att nånting händer
Visarna på klockorna går bakåt här
Jag skakar om kalendern
Kyss mig så att nånting händer
Slå mig så nånting blöder
Elda upp mitt hus, gör det ikväll
Så det finns nåt som glöder

Varför skall man vara så in i helvetes velig för? En väldigt stor del i mig fullständigt fet-ilar så fort jag funderar på min skolgång. 10% av allt som skall vara gjort är det och jag har ingen direkt inspiration till att gå till skolan längre. Jag älskar min klass och jag gillar min inriktining. Jag tror bara att det faller in på fel tid, under fel period av livet. Tiden då ALLT och inget händer. Hur det nu kan kännas så.
Jag tror jag behöver någonting som är.. lite mindre. Eller borde jag kanske pausa helt? Gick jag tillbaka till skolan för tidigt iallafall? Det gjorde jag vid närmare eftertanke nog inte. Jag har ju ändå uppskattat en hel del av alla upplevelser man fått under terminens gång. Men jag saknar Minna så. Och snart har hon dagis. Och då är det försent att vara hemma med barn.
I drömmen gick jag med ryggen rak
Hade en anledning, en riktning
Nyp inte armen, ta mig inte här ifrån

Så när skall man egentligen hitta rätt, veta rätt? Vad i hela helvetet skall jag göra nu? "Jag får liksom ingen ordning".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0